Jestem zagorzałym kolarzem, oczywiście amatorskim. W swoim życiu dużo jeżdżę na rowerze zarówno w dzień jak i w nocy. Nie mają też dla mnie Rowerznaczenia pory roku, ponieważ każdej czuje się świetnie będąc na dwóch kółkach.

Dzięki takiej formie spędzania czasu zwiedziłem już właściwie całą okolicę i kilki innych troszkę bardziej oddalonych miejsc. Na szlakach rowerowych właściwie spotkało mnie już wszystko. Począwszy od zwykłych zadrapaniach,a skończywszy na zerwaniu linki hamulca. Wiadomo czasem bywa gorzej czasem lepiej ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z mojej pasji.

Rower jest właściwie moim przyjacielem któremu w zupełności mogę się wyżalić jak i podzielić się swoimi radościami. Kompan do słuchania kapitalny, gorzej jeśli chodzi o rady bo w tej kwestii milczy jak grób.

Ciekawe dlaczego? Zastanawiałem się nad tym ostatnio i stwierdziłem, że jest tak dlatego, iż brakuje rowerowi elementów do komunikacji werbalnej nie wiem jak taki ważny fakt mogli przeoczyć konstruktorzy tego bardzo popularnego sprzętu. Cóż bywa, więc w związku z tym trzeba się z tym jakoś pogodzić i tyle, a nie starać się z tym coś zrobić. Niestety taką mamy sytuacje, więc każdego dnia trzeba żyć dalej.

Montaż i obsługa linki hamulca typu V

Hamulec w rowerze

Pośród ludzi posiadających możliwość posiadania broni jest taka niepisana zasada, że broni palnej nie daje się dzieciom nawet do potrzymania. W branży rowerowej jest właściwie identycznie unikamy powierzenia obsługi układów hamulcowych dzieciom oraz osobą będących totalnymi laikami z branży sprzętu rowerowego.

Dzięki temu artykułowi będziesz mógł osobiście zainstalować W rowerze, a następnie obsługiwać hamulce typu V-brake.
Nauka ta przyda Ci się, jeśli Twój rower ma jeszcze starego typu hamulce, tzw. cantilever lub jeśli Twój rower dopiero powstaje, bo zamierzasz samodzielnie składać go z części.
Kompletny zestaw systemu V-brake posiada :

  • dwie linki hamulca (o średnicy około 1.5–1.6 mm, z łebkiem w kształcie poprzecznego walca)
  • dźwignie hamulca V-brake (droga zaczepu linki musi wynosić 30 mm)
  • około 120 cm pancerza hamulcowego (ze spiralnym stalowym uzwojeniem wewnętrznym)
  • 4 końcówki pancerza (najlepiej metalowe, takie, które ciasno wchodzą na końce pancerza)

Obręcze kół też można zaliczyć do układu hamulcowego, ponieważ de facto są wielka tarczą hamulcową i od odpowiedniego ich wykończenia może zależeć to jak będzie wykonany cały układ. Mam nadzieję że ten krótki artykuł choć trochę przybliżył Ci temat.

Foto: PixaBay
0